image
T2X

Un SUV sportiv
flexibilitatea ?i spa?iul caracteristic unui SUV
indicatoare ca la motociclete

Citeste mai mult
image
ORLANDO

Maximizarea spa?iului
un MPV în 5 u?i, cu 7 locuri
ofera economie de combusitibil

Citeste mai mult
În 1900 un tân?r inginer european ?i-a croit drum c?tre America. Numele lui era Louis Chevrolet. Restul este istorie. Chevrolet, compania fondat? de el, a stabilit foarte rapid noi standarde privind încrederea, siguran?a ?i raportul calitate pre?. De atunci, ...Citeste mai mult

Odat? cu lansarea modelului Cruze hatchback, Chevrolet va intra în for?? pe pia?a competitiv? a segmentului de autovehicule compacte din Europa. Cruze hatchback va oferi clien?ilor stilul ?i versatilitatea unui autovehicul cu cinci u?i, p?strând calit??ile modelului premiat Cruze sedan.

Credem c? modelul Cruze hatchback ne va oferi o oportunitate extraordinar? de a extinde prezen?a m?rcii Chevrolet în segmentul compact,” declar? Wayne Brannon, Pre?edinte ?i Director General al Chevrolet Europe. „Dac? ne uit?m la ceea ce am realizat cu versiunea Cruze sedan, cel mai bine vândut model Chevrolet la nivel global în anul 2010, avem toate motivele s? credem c? ?i modelul hatchback va contribui semnificativ la cre?terea continu? a popularit??ii m?rcii Chevrolet în Europa.

Atunci când s-a lansat în provocarea de a crea un model hatchback cu cinci u?i pornind de la versiunea Cruze sedan, echipa de inginerie ?i design de la Chevrolet a trebuit s? ?in? cont de caracterul extrem de eterogen al clien?ilor de pe pia?a autovehiculelor compacte cu cinci u?i. Rezultatul este un autovehicul ce poate concura cu succes cu modelele consacrate din Europa.

Având designul îndr?zne? ?i expresiv al m?rcii Chevrolet, modelul Cruze hatchback îmbin? un habitaclu elegant ?i cel mai mare spa?iu interior din segmentul s?u cu o gam? de motoare diesel sau pe benzin? eficiente. ?i în domeniul siguran?ei, modelul Cruze hatchback ofer? o valoare sporit?, introducând echipamente complete de siguran?? în dotarea standard pentru toate modelele.

Toate autovehiculele Cruze hatchback vor beneficia de îmbun?t??iri ale spa?iului interior disponibile pentru modelele din anul 2012. Clien?ii vor putea alege între trei niveluri de echipare diferite, LS, LT ?i LTZ.

Siluet? sportiv?, mult spa?iu ?i dot?ri tehnice

Exteriorul modelului Cruze hatchback inspir? dinamism ?i energie cinetic? gata s? se dezl?n?uie. Principalele tr?s?turi de design care subliniaz? aceast? senza?ie sunt linia fluid? a acoperi?ului, linia umerilor u?or adâncit?, concav?, precum ?i farurile, cu carcasele lor ascu?ite, ca de s?geat?. Propor?iile acestui model, consolele fa?? ?i spate scurte ?i p?r?ile laterale ale caroseriei ce alunec? spre interior atunci când sunt privite din profil, toate acestea accentueaz? ?inuta sigur? ?i stabil? a autovehiculului.

„Profilul s?u sportiv, dinamic ?i postura lat?, ce inspir? siguran?? deosebesc modelul Cruze hatchback de mul?i dintre contemporanii s?i mai statici. Am fost noroco?i pentru c? am avut ca punct de plecare propor?iile excelente ale versiunii Cruze sedan”, a declarat Martin Love, manager de design pentru Chevrolet Cruze.

Ca ?i sedan Cruze, modelul hatchback are un aspect frontal impun?tor creat de grila radiatorului separat? orizontal ?i becurile duble cu halogen ale farurilor. La spate, spoilerul montat pe acoperi? ?i pliul subtil din montant care ajunge la baza lunetei înt?resc impresia de dinamism. Blocurile optice spate denot? aten?ie la detalii ?i contribuie la aspectul de autovehicul de lux al modelului Cruze hatchback.

La interior, modelul Cruze prezint? un design cursiv al habitaclului, cu un spa?iu generos ?i un nivel sporit de versatilitate. La fel ca versiunile legendarului model sport Chevrolet Corvette, Cruze are un design cu un post de conducere dublu. Acesta este separat de panoul central care se une?te cu consola central?. Împreun? cu panoul de instrumente median, fabricat din material textil sau vinil granulat din proteine ?i panoul de instrumente cu iluminare de fundal cu LED-uri, aceste elemente sporesc sentimentul de confort ?i relaxare.

Capacitatea de depozitare este de 413 litri cu scaunele ridicate ?i pasagerii din spate se bucur? de un spa?iu de 974 mm pentru zona capului. Rabatarea scaunelor în fa?? în raport 60:40 cre?te capacitatea de depozitare la 883 litri. Sunt disponibile diverse spa?ii de depozitare, de exemplu în torpedoul cu dou? compartimente, consola central? ?i buzunarele portierelor, precum ?i în buzunarele sp?tarelor, care pot fi folosite pentru depozitarea unei game largi de obiecte de uz zilnic, precum c?r?i, CD-uri ?i laptopuri de dimensiuni mici.

To?i ?oferii modelului Cruze hatchback ?i ai modelelor notchback în versiunea din 2012 vor putea s? utilizeze sisteme de naviga?ie actualizate prin carduri de memorie secure digital (SD). Alte tehnologii ?i dot?ri de confort:

ˇ         Un centru de informare pentru ?ofer (DIC) complet, disponibil acum standard pentru toate versiunile de echipare

ˇ         Sistem radio AM/FM/CD, cu posibilitate de redare a fi?ierelor MP3 ?i semnal radio digital; pân? la ?ase difuzoare

ˇ         Display infotainment cu dou? sau patru culori (în func?ie de nivelul de echipare)

ˇ         O muf? USB amplasat? în consola central? pentru nivelurile de echipare LT ?i LTZ permite conectarea dispozitivelor MP3-player sau iPod

ˇ         Sistem de climatizare cu comand? manual? ?i filtru de particule la modelele LS Plus; sistem automat de climatizare pentru nivelurile de echipare medii ?i superioare; recirculare automat? a aerului ?i senzor de umiditate pentru modelele LTZ.

 Op?iuni eficiente pentru sistemul de propulsie, trac?iune ?i manevrabilitate excelente

Pute?i alege între trei tipuri de motoare, dou? pe benzin? ?i unul diesel. În plus, la începutul anului 2012 va fi disponibil un nou motor diesel de 1,7 litri. Toate motoarele sunt unit??i cu patru cilindri, dotate cu doi arbori cu came în chiulas?, 16 supape ?i fie injec?ie multipunct, fie tehnologie common-rail în cazul modelelor diesel.

Ambele motoare pe benzin? de 1,6 ?i 1,8 litri func?ioneaz? pe baza defaz?rii continuu variabile a camelor. Modific?rile aduse modelului din 2011 includ ?i o galerie de admisie nou? în cazul ambelor unit??i. În plus, inginerii specializa?i în sistemul de propulsie au sporit raportul de compresie al motorului de 1,6 litri ?i au calibrat unitatea de comand? a motorului de 1,8 litri.

La o tura?ie de 6.400 rpm, motorul pe benzin? de 1,6 litri dezvolt? o putere de 124 CP în cazul în care este echipat cu transmisie manual?. Motorul de 1,8 litri dezvolt? 141 CP la o tura?ie de 6.200 rpm. Cuplul s?u maxim este de 176 Nm la 3.800 rpm. Ambele motoare consum? 6,6 litri/100 km, iar motorul de 1,6 litri are emisii de CO2 de 153 g/km, în timp ce motorul pe benzin? de 1,8 litri emite 155 g/km de CO2.

Fiind unul dintre cele mai puternice motoare din segmentul modelelor compacte, motorul turbo-diesel de 2 litri este disponibil pentru noul Cruze hatchback ?i modelele Cruze sedan 2011 ?i se poate baza pe o presiune maxim? la aprindere sporit? în camera de combustie ?i pe sistemul de transmisie prin lan? de distribu?ie. 

Un r?spuns rapid al pedalei de accelera?ie, un cuplu impresionant de 360 Nm la o tura?ie de 1750 rpm ?i încadrarea în standardele Euro 5 (147 g/km of CO2) sunt câteva dintre caracteristicile esen?iale ale motorului. Acesta dezvolt? o putere de 163 CP la o tura?ie de 3.800 rpm, atingând o vitez? maxim? de 205 km/h cu o transmisie manual? ?i necesit? 8,5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Toate motoarele sunt compatibile atât cu o transmisie manual?, cât ?i cu o transmisie automat? cu 6 trepte de vitez?.

Secretul trac?iunii ?i manevrabilit??ii excelente ale modelului Cruze hatchback st? ecartamentul lat, structura caroseriei ?i sistemul de suspensie modern. Modelul Cruze hatchback are un sistem de ?asiu integral (BFI), fabricat din o?el de înalt? rezisten??, situându-se printre cele mai stabile din segment.

Sistemul de ?asiu integral reprezint? o baz? superioar? pentru o conducere agil?, dinamic?, dar ?i relaxat?, ceea ce reprezint? unul dintre avantajele modelului Cruze hatchback. De asemenea, acesta faciliteaz? ?i reducerea zgomotului ?i a vibra?iilor.

Suspensia fa?? McPherson prezint? bra?e pentru compensarea sarcinilor laterale cu arcuri cu forme speciale. Buc?ele hidraulice preiau for?ele externe din timpul deplas?rii ?i asigur? o izolare ridicat? la rulare. Designul bra?ului compus (bar? de torsiune) al suspensiei spate contribuie la centrul de greutate sc?zut ?i permite, de asemenea, reducerea greut??ii ?i controlul unghiului de c?dere al ro?ilor. Servodirec?ia este asistat? hidraulic sau electric ?i îi confer? ?oferului o senza?ie de stabilitate.

Siguran?a pasagerului reprezint? o prioritate

Structura modelului Cruze hatchback se aseam?n? foarte mult cu cea a variantei Cruze sedan, care a ob?inut 5 stele la testele de siguran?? NCAP.

A fost integrat? o gam? de sisteme electronice în vederea prevenirii accidentelor. În situa?ii de urgen??, controlul electronic al stabilit??ii (ECS), sistemul de control al trac?iunii (TCS) ?i sistemul de frânare anti-blocare (ABS) cu distribu?ie electronic? a for?ei de frânare (EBD) se vor activa pentru a-l ajuta pe ?ofer s? men?in? autovehiculul pe carosabil ?i a-l asista în caz de frânare brusc? sau manevre de accelerare dificile.

La baza structurii de siguran?? a modelului hatchback se afl? sistemul de ?asiu integral, care const? într-o unitate cu un singur punct de sudur? construit? din bare integrale, elemente de presare ?i sec?iuni cheson. Bra?ele pentru portiere sunt fabricate din o?el de rezisten?? ultra-înalt?, asigurând o protec?ie excelent? împotriva impacturilor laterale.

Cele 6 airbaguri împreun? cu cele cinci centuri de siguran?? cu prindere în trei puncte sunt comandate de modulul de detectare ?i diagnoz? (SDM), un dispozitiv interconectat cu senzorii integra?i în bara de protec?ie din fa?? ?i montantul B. Scaunele de siguran?? pentru copii pot fi fixate conform standardelor ISOFIX.

Pentru a reduce riscurile de r?nire a ?oferului în caz de accident, un pedalier pliabil se va retrage spre interior pentru a diminua consecin?ele în caz de impact moderat sau sever. Între timp, designul capotei asigur? un spa?iu mai mare între capot? ?i motor, ceea ce înseamn? c? probabilitatea unui impact direct între un pieton ?i blocul motorului va sc?dea considerabil. De asemenea, barele de protec?ie au fost proiectate astfel încât s? reduc? posibilitatea accident?rii pietonilor din cauza componentelor structurale ale autovehiculului.  

Lansarea pe pie?ele europene va începe în vara anului 2011.