image
T2X

Un SUV sportiv
flexibilitatea ?i spa?iul caracteristic unui SUV
indicatoare ca la motociclete

Citeste mai mult
image
ORLANDO

Maximizarea spa?iului
un MPV în 5 u?i, cu 7 locuri
ofera economie de combusitibil

Citeste mai mult
În 1900 un tân?r inginer european ?i-a croit drum c?tre America. Numele lui era Louis Chevrolet. Restul este istorie. Chevrolet, compania fondat? de el, a stabilit foarte rapid noi standarde privind încrederea, siguran?a ?i raportul calitate pre?. De atunci, ...Citeste mai mult

BOWMANVILLE, Ontario, Canada – Corvette Racing a revenit ast?zi în cercul câ?tig?torilor GT la Grand Prix-ul de la Mosport prezentat de Mobil 1, unde Oliver Gavin ?i Jan Magnussen au ob?inut prima victorie a sezonului Seriei Americane Le Mans. Gavin ?i Magnussen au câ?tigat la clasa GT cu o diferen?? de 4,4 secunde la bordul modelului Corvette C6.R Compuware cu nr. 4, dep??ind modelul Ferrari 458 Italia pilotat de Jaime Melo ?i Toni Vilander. Tommy Milner ?i Olivier Beretta au terminat pe locul ?ase la bordul modelului Corvette C6.R Compuware cu nr.3, dup? ce au pierdut timp pre?ios în urma contactului cu un autovehicul r?mas cu un tur în urm? pe circuitul canadian de mare vitez?.

Dup? ce s-a calificat sâmb?t? pe locurile ?ase, respectiv opt, echipa Corvette Racing a revenit cu o curs? puternic?, care a întrerupt în cele din urm? seria de trei succese consecutive înregistrate de BMW. Cursa de dou? ore ?i 45 de minute a fost total imprevizibil?, patin?rile, coliziunile, situa?iile pe muchie de cu?it ?i penaliz?rile crescând tensiunea.

„Echipa a reu?it s? opreasc? eficient la standuri, pilo?ii ?i inginerii au luat decizii inteligente ?i iat? c? am câ?tigat. Trebuie s? po?i s? profi?i de ?anse, trebuie s? po?i s? duci treaba pân? la cap?t ?i ast?zi am reu?it” a declarat managerul echipei, Gary Pratt.

Gavin ?i Milner au fost pilo?ii care au început cursa, aflându-se la începutul acesteia pe locul ?ase, respectiv opt. Ordinea s-a schimbat dramatic dup? prima rund? de opriri la standuri în cadrul unui tur cu safety car-ul, Gavin trecând pe locul trei dup? ce dou? autovehicule au fost penalizate. Dup? ce modelul Porsche de pe locul doi a ie?it de pe pist? la scurt timp dup? marcarea orei, Gavin a trecut pe locul doi, luptându-se îndelung cu Vilander, care era la bordul unui Ferrari Risi Competizione.

„Am dat peste por?iuni aglomerate ?i lucrurile au început s-o ia razna,” a declarat Gavin. „M-am luptat nebune?te cu Toni, el m-a întrecut în virajul 2, dup? care a trecut pe partea exterioar? a unui GTC. Am reu?it apoi s? iau virajul pe interior ?i s? revin pe exterior în virajul 3. A fost o curs? fantastic?!”

În urma coliziunii cu modelul Ferrari din virajul Moss s-a perforat un pneu, iar echipa s-a gr?bit s? intervin? pe m?sur? ce Gavin se deplasa c?tre standuri când din curs? mai r?m?sese doar o or? ?i patru minute. Magnussen a preluat modelul Corvette cu nr. 4 ?i a terminat pe locul 3. Danezul a dep??it modelul Ferrari cu 30 de minute înainte de final ?i a trecut pe locul întâi dup? zece minute, când modelul BMW cu nr. 45, pilotat de c?tre Dirk Werner, a primit o penalizare de oprire din cauza unui contact care putea fi evitat.


„?tiam c? pentru a ob?ine un rezultat bun trebuia s? fim concentra?i în permanen??”, a declarat Magnussen. „Nu ne puteam relaxa deloc, trebuia doar s? for??m. A fost o senza?ie fantastic? s? reu?im s? câ?tig?m din locul în care ne aflam dup? runda de calific?ri. Oamenii ??tia au mai reu?it a?a ceva înainte ?i o vor mai face ?i de-acum încolo; nu po?i niciodat? exclude echipa Corvette Racing. La felul în care persevereaz? aceast? echip?, sunt mândru s? fac parte din ea.”

Gavin: „Echipa a fost cea care a câ?tigat cursa asta,” a declarat englezul. „Am ob?inut prima victorie din acest sezon ?i am reu?it s? întrerupem seria de victorii BMW din cadrul Seriei Americane Le Mans din acest an. Sunt foarte bucuros!”

Cea de-a doua oprire la standuri a modelului Corvette cu nr. 4 s-a dovedit a fi un punct de cotitur?: „Am avut 10 secunde la dispozi?ie s? ne preg?tim cu to?ii,” a declarat liderul echipei, Brian Hoye. „B?ie?ii ?tiau ce au de f?cut ?i erau preg?ti?i. Oprirea la stand a fost rapid?, autovehiculul a r?mas în lupt? ?i am reu?it s? ob?inem victoria. Am folosit fiecare oprire pentru a putea preg?ti cât mai bine autovehiculul pentru curs? ?i rezultatul a fost spectaculos.”

Autovehiculul Corvette cu nr. 3 a avut mai pu?in noroc ast?zi, deoarece derapajul în urma coliziunii cu Porsche GTC nr.11 l-a scos din lupt?. Înainte de accident, Milner a efectuat mai multe dep??iri pentru a aduce modelul cu nr. 3 pe locul patru.

„Corvette nr. 3 a fost foarte, foarte bun, cel mai bun autovehicul pe care l-am pilotat anul acesta,” a declarat Milner. „Cea mai favorabil? sec?iune de traseu de ast?zi a fost pentru mine virajul 5, unde mul?i au fost prin?i în trafic, iar am reu?it s? trec pe lâng? ei prin 5 B. Este destul de sigur s? treci pe acolo ?i po?i face contact f?r? s? apar? probleme. Am reu?it mai multe dep??iri acolo, îns? a urmat apoi contactul din virajul 10. Din nefericire, avem câ?iva pilo?i care au nevoie de mai mult? experien?? la volan, mai ales în cursele cu autovehicule din alt? clas?. I-am l?sat mult spa?iu la intrarea în virajul 9, îns? a vrut s? se întreac? cu mine. Ca urmare am derapat ?i am ie?it de pe pist?.”

Coliziunea a deteriorat suspensia spate din partea stâng? a modelului Corvette, iar oprirea prelungit? la standuri a l?sat în urm? autovehiculul cu nr. 3. Beretta a pilotat în ultimele 62 de minute, finalizând pe locul 6 cu modelul Corvette câ?tig?tor la Le Mans.

„Victoria înregistrat? de Corvette nr. 4 este grozav? ?i este grozav? pentru întreaga echip?,” a declarat Beretta. „Tommy s-a descurcat de minune, doar c? am avut ghinionul s? fim lovi?i de un pilot ?i astfel pentru noi cursa a luat sfâr?it. Speram ca înc? un Corvette s? urce pe podium, îns? n-a fost s? fie, a?a c? doar am terminat cursa.”

Corvette Racing a s?rb?torit cea de-a noua victorie la Mosport ?i a câ?tigat Michelin Green X Challenge ca fiind cel mai rapid, ecologic ?i mai eficient model din clasa GT.

„Ca prim câ?tig?tor al Michelin Green X Challenge, este întotdeauna o onoare pentru Corvette s? câ?tige astfel de trofee,” a declarat managerul programului Corvette Racing, Doug Fehan. „Este o dovad? a muncii asidue a departamentelor pentru motor, ?asiu ?i aerodinamic? de a maximiza eficien?a modelului Corvette. Este, de asemenea, o dovad? a dorin?ei de a concura utilizând carburant pe baz? de celuloz? E85 ?i fiind cel mai mare produc?tor de autovehicule cu carburant flex-fuel din lume, este normal ca echipa Chevrolet s? fi câ?tigat ast?zi Green X Challenge.”

ESPN2 va transmite Grand Prix-ul de la Mosport în aceast? sear? de la ora 22 ET. Urm?torul eveniment pentru Corvette Racing va fi Mid-Ohio Sports Car Challenge, în Lexington, Ohio, sâmb?t?, 6 august, de la ora 15:30 ET. ESPN3.com va transmite în direct în Statele Unite ?i americanlemans.com va transmite pentru spectatorii interna?ionali. ESPN2 va difuza la televizor evenimentul Mid-Ohio Sports Car Challenge sâmb?t?, 7 august, la ora 22 ET.

Mobil 1 prezint? Rezultatele cursei GT de la Grand Prix-ul Mosport (Top 10):
Poz./nr. autovehicul/pilo?i/autovehicul/tururi
1. 4 Gavin/Magnussen, Corvette C6.R, 121
2. 62 Melo/Vilander, Ferrari F458 Italia, 121
3. 55 Auberlen/Werner, BMW M3 GT, 121
4. 56 Mueller/Hand, BMW M3 GT, 121
5. 17 Henzler/Sellers, Porsche 911 GT3 RSR, 120
6. 3 Beretta/Milner, Corvette C6.R, 119
7. 04 Murry/Lazzaro, Doran Ford GT, 119
8. 44 Neiman/Holzer, Porsche 911 GT3 RSR, 118
9. 01 Sharp/van Overbeek, Ferrari F458 Italia, 117
10. 48 Miller/Maasen, Porsche 911 GT3 RSR, 117