image
T2X

Un SUV sportiv
flexibilitatea ?i spa?iul caracteristic unui SUV
indicatoare ca la motociclete

Citeste mai mult
image
ORLANDO

Maximizarea spa?iului
un MPV în 5 u?i, cu 7 locuri
ofera economie de combusitibil

Citeste mai mult
În 1900 un tân?r inginer european ?i-a croit drum c?tre America. Numele lui era Louis Chevrolet. Restul este istorie. Chevrolet, compania fondat? de el, a stabilit foarte rapid noi standarde privind încrederea, siguran?a ?i raportul calitate pre?. De atunci, ...Citeste mai mult

Programul Rabla: 5 efecte tembele

1. Cupoanele se vând pe „pia?a secundar?” în jurul a jum?tate din valoarea de 3.800 de lei. Din cauza asta, chiar ?i cea mai ieftin? ma?in? înc? func?ional? tinde s? coste aproape la fel. Pentru cea mai mare parte a celor care stau la ?ar?, cu venituri mici, o ma?in? veche este singura alternativ? omeneasc? la a parcurge distan?ele lungi în lipsa transportului în comun. Pentru ei, rabla util? s-a scumpit acum de la 1.000 la 1.500 de lei. Diferen?a merge la topit.

2. Discountul le permite dealerilor s? vând? mai multe ma?ini noi. În timpul ?sta, zeci de mii de ma?ini vechi de doi-trei ani, returnate din contracte p?guboase de leasing, zac în parcuri. Pre?ul nu coboar? sub cel de la târg, pentru a nu canibaliza obiectul principal de activitate.

În schimb, la export sunt vândute la pre?uri incredibil de mici. În felul ?sta, o ma?in? importat? în România acum trei ani pentru 10.000 de euro este exportat? acum cu doar 5.000. O mare parte din diferen?? merge la topit.

3. Chiar ?i dup? terminarea programului, chiar ?i a?teptarea ca el s? fie reeditat va da rablelor valoare de tezaur. Din motivul ?sta, valul de cas?ri de acum ar putea fi urmat de o luuuuung? pauz?, în care nciun proprietar nu va mai fi dispus s?-?i vând? fierul vechi la valoarea de fier vechi.

4. Primul pretext pentru introducerea taxei a fost reducerea polu?rii. Per ansamblu, se ob?ine efectul scontat. Dar este exact ca în anecdota cu statisticianul care st? cu capul în cuptor ?i picioarele în frigider: în medie, se simte bine. O rabl? scotea fum mult pe vreun drum pustiu de ?ar?, dar o ma?in? nou? adaug? fum pu?in la aerul deja irespirabil din ora?.

5. Orice program de „stimulare” a economiei, chiar ?i atunci când cost? doar câteva zeci de milioane de euro, este o batjocur? cât? vreme statul are restan?e de 1,5 miliarde de euro c?tre companii. E vorba de pl??i contractuale ?i ramburs?ri de TVA. În timp ce statul „stimuleaz?” pe cine crede de cuviin?? – sau pe cine are mai mul?i bani pentru lobby) – produce ?omaj ?i falimente în afacerile care s-ar fi putut ?ine pe propriile picioare.

 

sursa: standard.money.ro