image
T2X

Un SUV sportiv
flexibilitatea ?i spa?iul caracteristic unui SUV
indicatoare ca la motociclete

Citeste mai mult
image
ORLANDO

Maximizarea spa?iului
un MPV în 5 u?i, cu 7 locuri
ofera economie de combusitibil

Citeste mai mult
În 1900 un tân?r inginer european ?i-a croit drum c?tre America. Numele lui era Louis Chevrolet. Restul este istorie. Chevrolet, compania fondat? de el, a stabilit foarte rapid noi standarde privind încrederea, siguran?a ?i raportul calitate pre?. De atunci, ...Citeste mai mult

Motorul de Formula 1 Mercedes-Benz V8 de 2.4 litri, castigatorul trofeului Grand Prix Engine

 

Motorul de Formula 1 Mercedes-Benz V8 de 2,4 litri plus KERS a fost desemnat castigator al trofeului Grand Prix Engine la premii anuale ale revistei Race Engine Technology. La obtinerea acestui premiu a contribuit si utilizarea uleiului Mobil 1. Alte 50% dintre motoarele nominalizate folosesc acest ulei, se arata intr-un comunicat.

Norbert Haug, vicepresedinte Mercedes-Benz Motorsport, a declarat urmatoarele: „Din 1995, inceputul parteneriatului dintre Mercedes-Benz si Mobil in Formula 1, am obtinut 60 de victorii si 66 pole position-uri in 256 de curse, am castigat patru campionate mondiale si ne-am clasat de zece ori pe locul al doilea. in sezonul 2009, Mercedes-Benz a furnizat motorul de Formula 1 FO 108W echipelor Vodafone McLaren Mercedes, Brawn GP si Force India. Toate cele trei echipe s-au calificat in pole position cel putin o data, si impreuna au castigat 10 curse din cele 17 Grand Prix-uri. Functionand cu Mobil 1, motorul Mercedes-Benz a oferit o siguranta de top, fara niciun esec in ultimul sezon, si a fost considerat unul dintre cele mai puternice motoare cu consum eficient de combustibil."


Mercedes-Benz si Mobil 1 au incheiat in 1995 un parteneriat tehnologic de lunga durata, iar in ultimii 15 ani echipa de Formula 1 Vodafone McLaren Mercedes a avut realizari importante. Reusitele au continuat si in anul 2009, cand Mercedes-Benz, cu sprijinul Mobil 1, a devenit primul producator de motoare care a castigat trei Grand Prix-uri consecutive, folosind exact acelasi motor in victoriile obtinute de Jenson Button in Bahrain, Spania si Monaco.

Bruce Crawley, managerul diviziei tehnologice a Mobil 1 Motorsports: „La inceputul sezonului 2009 regulamentul a fost modificat, drept urmare fiecare pilot putea sa foloseasca doar 8 motoare. Am continuat sa imbunatatim tehnologia pentru uleiul Mobil 1, astfel am putut oferi performanta necesara pentru castigarea curselor precum si o protectie exceptionala, indispensabila pentru ca motoarele sa poata fi competitive mai mult de trei curse.”

Pe langa motorul de Grand prix al Mercedes-Benz, jumatate din cele 10 motoare nominalizate la premiile revistei Race Engine Technology au folosit uleiul de motor Mobil 1 in sezonul 2009. La categoria Global Motorsport a fost nominalizat motorul ALMS Corvette de 7,0 litri cu suspensie DI; la categoria North American Race Engine, motorul NASCAR Dodge RF6P8 a concurat cu un alt motor lubrifiat de Mobil 1, ALMS Acura LMP1 V8 de 4,0 litri; ALMS Zytek V8 de 4,5 litri plus KERS a fost finalist pentru premiul Alternative Power.

Motorul ALMS Acura LMP1 V8 de 4,0 litri, castigator al campionatului Pilotilor, Echipelor si Producatorilor, care foloseste Mobil 1 5W-2, produs uzual disponibil si consumatorului obisnuit, a dominat la categoria North American Race Engine, obtinand castiguri succesive in cadrul prestigioaselor premii.

sursa: stiriauto.ro