Pasionat pentru o americana veritabila, Chevrolet Corvette

Am avut deosebita placere sa il cunosc pe Adrian, un pasionat al americanelor veritabile cu motoare si performante pe masura. Totul a incepul cu doua saptamani inainte de evenimentul Repsol Uneste Cluburile Auto - moment in care m-am pus pe cautat cireasa de pe tort, o bijuterie cu motor puternic care sa reprezinte marca Chevrolet si sa lase gura cascata oricarui trecator. A fost destul de greu dar nu imposibil sa gasesc masina perfecta, in momentul in care aveam senzatia ca acesti proprietari nu sepot lasa convinsi de mine sa participe la acest eveniment am avut suprinderea sa primesc un raspuns de la proprietarul unui Corvette C4 din ’89. Am vazut masina pe un forum de tuning auto unde i-am si lasat un mesaj legat de acest eveniment, in doua zile am avut un raspuns din partea lui si in a 3-a zi ne-am si intalnit pentru a prezenta evenimentul si rolul acestuia.

Am avut placerea sa aflu ca este si fondatorul AmericanMuscleCars.ro, prima comunitate din Romania dedicata acestor pasionati si ca este interesat de participarea la acest eveniment. Dupa o surta prezentare a comunitatii si masinii conduse am fost invitat la o tura cu masina, una scurta dar de intensitate maxima – sunetul motorului de 5.7l face inutila folosirea unui audio player pe masina iar faptul ca toate butoanele si becurile sunt in stare perfecta de functionare m-a facut sa cred ca aceasta masina a fost foarte bine intretinuta.

Tot el mai spune... ‘’In vara lui 2007 conduceam un polo 1.2 gri, de-ala enervant cu 4 faruri. Imi placea la nebunie masinuta aia si ne intelegeam de minune. Doar ca trebuia sa o vand. Si nu asa oricum, ci imediat. Zis si facut, vreo saptamana mai tarziu eram stapanul propriului meu destin si pe deasupra mai aveam si vreo 6.500 euro in buzunar proveniti din tranzactia de mai sus. Ca orice roman de bine, acum ca ai bani .... trebuie sa iti iei masina. Eu aveam o idee relativa despre ce vroiam, stiam ca nu am bani de o americana in stare buna cum vroiam eu, pentru ca toate masinile de acest gen sareau bine de 10.000 euro. Tot cautam eu asa si intr-o zi apare un anunt cu un Corvette din 89 cu textul cu care ne-am obijnuit cu totii "tinuta in garaj, condusa numai vara" (ma mir ca nu era si "doar pentru cunoascatori") la surprinzatorul pret de 8.000 euro. Masina arata bine in poze si am zis sa ma duc sa o vad. Am aflat ca daca vreau sa fac asta trebuie sa merg pana pe langa Saftica. Ajuns in fata unei porti imi deschide un individ pe la 60 de ani care nu vedea prea bine si ma pofteste inauntru... Masina era scoasa din garaj special pentru prezentare si se vedea pe bord ca praful fusese sters in graba. Cand am pus cheia in contact s-a aprins tot bordul electronic si masina a pornit la prima cheie. Ma uitam pe bord si am vazut ca rezervorul este plin (ma gandeam in sinea mea ca deja am facut economie de vreo 100 euro ca e rezevorul deja plin). Eu eram deja decis de pe drumul spre Saftica dar spre surpinderea mea m-a lasat sa dau o tura cu ea. Dupa aia ne-am asezat la masa sa ii explic povestea cu polo si cum ca sunt o tanara speranta care nu e indeajuns de coapta ca sa produca 8000 de euro. Pret final : 7000 euro. Restul e istorie’’

Chevrolet Corvette C4
Productie : 1989
Motor : V8, 5730cc L98 TPI; 240 hp @ 4300 rpm; 340 Lb @ 3200 rpm; Compresie 9:5:1
Transmisie : Automat 4+3 (Overdrive)
Caroserie : Coupe Targa
Anvelope : 275/40/ZR17 fata/spate
Dotari de serie : ABS, A/C electronic, Scaune electrice, Sistem monitorizare presiune pneuri, Sistem sunet Delco/BOSE, Targa top transparent, Cruise Control, Jante 17``, Computer bord (consum, range, etc)
Upgrade : Casetofon GM - Delco 1990 CD player
Consum : 23% Urban , Mixt : 17%
Viteza constructiva : 230 km/h

Engine :

350 ci (5735cc) V8 (L98) – 240 bhp

Type                       Water-cooled V8, ohv

Bore x stroke          4.00 x 3.48in (101.60 x 88.39mm)

Capacity                 350 ci (5.7 litre)

Fuelling                  Tuned port injection

Compression ratio   9:5:1

Power 240 bhp  @  4.300  rpm

Torque                     340 lbs   @  3.200 rpm

Optional equipment :

AC1  -  Power passenger sport seat

AC3  -  Power driver sport seat

AR9  -  Base seats - leather

B4P  -  Radiator cooling boost fan

CC3  -  Transparent roof panel

C68  -  Automatic electronic air condition

DL8  -  Twin remote heated outside mirrors

D74  -  Illuminated driver vanity mirror

G92  -  Rear axle performance ratio

JL9  -  Anti-lock front and rear disc brakes

KC4  -  Engine oil cooler

K68  -  105 amp generator

NK4  -  Sport leather steering wheel

QA1  -  Styled aluminum wheels, 17 x 9.5"

UJ6  -  Low tire pressure warning system

UQ4  -  Delco Bose four speaker system

UU8  -  Delco Bose AM/FM stereo radio with cassette

U52  -  Electronic instrument cluster

V01  -  Heavy duty radiator

24S  -  Blue tint roof panel

Gata cu povesti si detalii tehnice… sa vedem si poze: